sunnuntai 31. maaliskuuta 2013

Matkalla

Lennot Helsingistä Kööpenhaminan kautta Madridiin sujuivat ongelmitta. Madridin Bajarasin kentällä vietettiin kahdeksan tuntia. Alkuperäinen suunnitelma oli jatkaa matkaa parin tunnin odottelun jälkeen, mutta se lento peruttiin ja pääsimme klo 20 lähtevälle lennolle. Barajasin kenttä on iso. Opasteet ovat selkeitä ja hyvin näkyvissä. Vessoja tuntui olevan joka nurkalla. Lento Bilbaoon meni nopeasti ja saavuimme hotellille kymmenen aikaan illalla. Kävimme vähän kävelemässä. Löysimme  avoinna oleva kaupan, josta ostimme vettä ja pari olutta sekä vähäsen juustoa. Nyt alkaa väsy painaa matkalaisia ja on aika käydä nukkumaan. Jatkuu huomenna.
Pääsiäinen.
Aamupalan jälkeen suuntasimme  Guggenheimin museolle. Erikoisen näköinen rakennus kertakaikkiaan. En sanoisi, että  ruma. Mnun silmääni se miellytti. Sopii mielestäni hyvin tänne Bilbaoon, missä muutenkin tämä kaupunkikuva on mielenkiintoinen.  Pari tuntia vierähti katsellen erilaisia maalauksia ja nykytaiteen "kummallisuuksia".
Päivä on ollut erinomainen. Aurinko on paistanut täydellä terällä. Lämmintä n. 22 astetta.
Kävelyä tuli harjoiteltua koko päivän. Kävimme ostamassa liput bussiin huomiselle ja starttaamme kello 11.45 kohti  Pamplonaa.