torstai 18. huhtikuuta 2013

Monasterio San Zoilo-Ledigos-Moratinos 29,7 km

Nunnaluostarissa herättiin aamun lintukonserttiin. Luostarin sisäpihalla konsertoi lintuparvi aamuauringossa.
Aamiainen oli tarjolla samassa ravintolassa, jossa eilen illalla söimme reissun toiseksi parhaan illallisen. Paistettua meribassia.
Ranskalaisherranelikkö oli majoittuneena samaan hotelliin ja olimme yhtäaikaa aamiaisella.
Siinä sitten toivotettiin toisillemme Buen Caminot, kuten on tapana.

Tänään olikin ensimmäiseen kylään taivallettava  reilut 17 km.

Taival oli pikkuhiljaista nousua. Hyvää hiekkatietä. Maisemat erilaiset kuin aikaisemmin. Näimme taloja, jotka  tosin olivat kaukana reitiltä. Tienvierustat kasvoivat pensaikkoa. Laajoja viljapeltoalueita ei ollut.

Saavuttuamme ensimmäiseen kylään n. 3,5 tunnin kävelyn jälkeen, nautimme pienoisen kylän ainoassa baarissa choritzomunakkaan ja Café con lechenit.

Ranskalaisherrat pysähtyivät myös samaan baariin ensimmäiselle viinilasilliselle. Tiesivät tietenkin Kimi Räikkösen.

Jatkoimme matkaamme. Aamun pieni koleus oli muuttunut paahtavaksi keskipäivän kuumuudeksi.

Tämänpäiväisen purjetuulen avittamana saavuimme tänne Moratinokseen. Muutaman talon kylään, jossa tämä hostellimme sijaitsee. 2011 valmistunut hostellimme on siisti ja asianmukainen. Ystävällinen hostellin emäntä jo odottelikin suomalaisia vieraitaan.

Emäntä kertoi, että viime vuonna vaelluksen teki 720 suomalaista eli 0,37 % kaikista vaeltajista.  Suurin osa viime vuoden  vaeltajista oli espanjalaisia ja seuraavana ranskalaiset sekä sitten saksalaiset. Vaeltajia on täällä maailman kaikista kolkista.

Illallista tarjotaan kylän baarissa ja kuten täällä on tapana vasta illalla  puoli kahdeksan aikaan. Joten tässä nyt odotellaan sitä hieman jo nälkäisinäkin.

Päivän kuvasaalis  on melko niukka. Kuva hotellista ja baarista sekä yleiskuva kylästä.