sunnuntai 21. huhtikuuta 2013

Villaceloma-Leon-La Virgen del Camino 27,3 km

Kello 7,58 sunnuntai-aamuna istuimme kahdestaan valkoisella pöytäliinalla katetun aamiaispöydän  ääreen. Majatalon isäntä tarjoili meille aamiaiseksi paistettuja munia ja pekonia, maistui erinomaiselta.
En voi olla kehumatta eilisiltaissta hyvää ateriaa, jonka saimme. Ihana salaatti ja espanjalainen tortilla aivan erinomaisella kastikkeella höystettynä.

Aamiaisen syötyämme majatalon isäntä ajoi meidät autolla Mansilla de las Mulasiin, josta meidät eilen haki.

Yöllä  oli ollut muutama aste pakkasta ja ilma oli kirpeän  kolea.

Pääsimme tänä aamuna jo kahdeksan aikaan matkaan.

Reitin aluksi ylitimme Rio Eslan. Liikkeellä oli monen monta matkalaista. Tapasimme kaksi Oululaista rouvaa, jotka kuuluivat 17 vaeltajan porukkaan. Olivat startanneet Sahagunista.

Maisemat ovat vaihtuneet viljapelloista asutusalueiksi.  Pienet idylliset kylät ovat muuttuneet kaupunkilähiöiksi.

Leonin kaupunkia lähestyimme kukkulalta laskeutumalla. Jo heti näimme, että kyseessä on kohtuullisen kokoinen maakunnan pääkaupunki. Ohitimme  teollisuusalueen, joka nyt on hiljainen, onhan sunnuntaipäivä.
Ensimmäisessä avoinna olevassa kahvilassa kohtasimme jälleen ranskalaisherrat. Olivat tietenkin päivän ensimmäisellä drinkillä.

Reitti kulki kaupungin katedraaliin kautta. Päivän ensimmäiset leimat haimme kaupungin infopisteestä.

Olemme kävelleet pysähtymättä kolme tuntia ja on paussin aika. Puolikas omena, vettä  sekä palat suklaata.

Matka jatkuu. Kaupungin läpi kuljemme reilussa tunnissa.

Seuraava kylä Tropajo del camino ohitetaan ja teollisuusalueen jälkeen saavuimme La Virgen del Caminoon, jossa yövymme hotellissa.

Kävimme suihkussa huuhtomassa  pois päivän rasitukset.

Puhkoin Veli-Pekan rakkulan, johon oli taas kertynyt nestettä.

Kävimme syömässä ja tapasimme saksalaisen caminon, jonka kanssa vaihdoimme muutaman vaelluskommentin.

Päivä on ollut lämmin ja aurinkoinen.  Mieli on korkealla ja matkan pää häämöttää, jossakin edessäpäin. Jäljellä on enää 12 vaelluspäivää, omien karttalaskujemme mukaan.

Mitähän se huominen tuo tullessaan. Siitä kerrotaan sitten huomenna.

Kuvia tästä päivästä.
Maistuvaa

Vain meille tehty, niin makoisa