perjantai 21. huhtikuuta 2017

21.4.2017 junamatka Ferroliin

Kuin herroiksi nukuimme aamulla pitkään, peräti kahdeksaan. kävimme rauhassa nauttimassa alakerran kahvilassa aamiaisen, sellaisen tyypillisen, crousantteineen.

Kävimme tutustumassa hotellia vastapäisen kalahallin valikoimiin. Kaloja oli jos jonkinlaisia ja haju tietenkin sen mukainen.

Taivas oli sininenen ja aurinko lämmitti mukavasti.

Haettiin hotellilta rinkat ja kävelimme juna-asemalle.

Hetken odottelun jälkeen kaksivaunuinen juna saapuikin asemalle. Meidän kanssamme muutama muukin matkustaja nousi junaan.

Junamatka kesti kolmisen tuntia. Rata kulki välillä hyvin läheltä meren rantaa. Välillä nousimme ylös reilun kahdensadan metrin korkeuteen merenpinnasta.

Matkalla näimme paljon kauniita maisemia  ja  hienoja meren rantoja.

Iltapäivällä saavuttiin Xuviaan, joka on noin 10 kilometriä Ferrolista. Majoittauduttiin Hotelli Kensingtoniin, joka hienosta nimestä huolimatta on parhaat päivänsä nähnyt ankea hotelli.

Kävimme bussilla Ferrolissa, jossa  Söimme maukkaat lounaat paikallisessa ravintolassa. Lounasaika oli jo ohitse, mutta armollisesti meille luvattiin lounasta.
Saimmekin  hyvät sapuskat, jättikatkarapuja grillattuna sekä grillattua lubinaa.

Hintavertailu suomen hintoihin. Kolmen tunnin junamatka maksoi 10 euroa per nuppi. 10 kilometrin bussimatka 1,50 euroa.